آموزش سئو در وب سایت های زیادی وجود دارد اما هر کاربر با توجه به بودجه، زمان و نیاز خود اقدام به انتخاب محتوای خود در سایت ها میکند. ما در این مقاله به آموزش های سئو میپردازیم و برای شما انواع مختلفی از محتوا را آماده کرده ایم تا به راحتی بتوانید سئو را فرا بگیرید.
آموزش سئو رایگان
چنانچه با سئو آشنایی ندارید از مقاله سئو چیست؟ میتوانید با سئو آشنا شوید. امروزه سئو برای شرکت ها بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار است، پس با دانش کافی میتوان در این زمینه کسب درآمد مناسبی داشت و موفق بود. حال اینکه یادگیری اصولی سئو یک مسئله بسیار مهم است که افراد اگر به اشتباه آموزش ببینند موجب اتلاف وقت خود و عدم موفقیت در این حوزه میشوند.
یک سوال مهم که در ابتدا ذهن افراد را درگیر میکند این است که سئو را باید از کجا شروع کرد؟ ابتدا درباره مفهوم سئو و تعاریف ابتدایی آن مطالعه کنید. در وهله دوم تحقیق و مطالعه در مورد مسائل پایه ای سئو است. مسائلی مانند سئو داخلی، سئو خارجی، سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و … در ابتدای یادگیری باید مطالعه شود.
در ابتدا به تعاریف مفاهیم سئو میپردازیم.
سئو (Seo): سئو یا در اصل اس ای او مخفف Search engine optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. به اقداماتی که مدیر یک سایت جهت کسب جایگاه های اول در گوگل انجام میدهد را فعالیت های سئو میگویند.
کلمه کلیدی (Keyword): کلمه کلیدی دو تعریف مشخص دارد:
- عبارتی که توسط کاربر در موتور جستجو وارد میشود تا به نیاز خود برسد.
- عبارتی که محتوای سایت و صفحه ما در مورد آن تولید و ارائه میشود.
سئو داخلی (On-page seo): به مجموعه اقداماتی که در داخل سایت انجام میشود تا به افزایش بازدید و کسب جایگاه های اول گوگل بیانجامد را سئو داخلی میگویند.
سئو خارجی (Off-page seo): کلیه اقداماتی که برای افزایش رتبه در خارج از سایت انجام میشود را سئو خارجی میگویند.
در قسمت های مختلف سایت ما میتوانید این آموزش های رایگان را به صورت صوتی، ویدئویی، کتاب دیجیتالی و متنی یافته و استفاده کنید.
در قدم اول به یادگیری مهمترین بحث در سئو میپردازیم. کلمه کلیدی و عبارات کلیدی که به آن کلمات کلیدی نیز میگویند مهم ترین موضوع در سئو است و به طور کلی سئو بر پایه همین کلمات کلیدی ارائه و بروز شد.
انتخاب کلمه کلیدی اصلی هر صفحه یکی از مهمترین عوامل پیشرفت صفحات ماست. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب با هر صفحه چند روش وجود دارد.
انتخاب کلمه کلیدی با استفاده از خود گوگل
با جستجو در گوگل و همچنین پیشنهاد های گوگل میتوان به کلمه کلیدی اصلی و فرعی برای محتوای خود برسیم. انتخاب کلمات کلیدی مناسب با صفحه کار دشواری نیست اما کار ساده ای هم نیست. بعضی کلمات نیازمند به صفحه جداگانه هستند و نباید آن ها را در یک صفحه قرار داد.
انتخاب کلمه کلیدی با آنالیز رقبا
با بررسی وب سایت های فعال در صفحه اول و کلمات کلیدی مورد استفاده این وبسایت ها گوگل شما را به عنوان یک وبسایت پیشرو و فعال شناسایی میکند که صفحات شما به رقابت با سایر صفحات میپردازد و بروز است.
انتخاب کلمه کلیدی با استفاده از google trend
گوگل ترند یکی از پلتفرم های گوگل برای جستجو و مشاهده کلمات کلیدیست. در این وب سایت یک کلمه کلیدی و منطقه مکانی را مشخص میکنید و تعدادی عبارت کلیدی یا کیوورد را در اختیار شما قرار میدهد.
در این مقاله اشاره کمی به موضوعات میکنیم اما به هرکدام به صورت تخصصی در وبینار ها، دوره ها و مقالات خواهیم پرداخت. به صورت کامل تر در مقاله انتخاب کلمه کلیدی مناسب میتوانید با روش های صحیح انتخاب کیوورد آشنا شوید.
این مقاله در حال بروزرسانی است